fallback

Facebook ще се опита да отблъсне тийнейджърите от проблемното съдържание

Компанията се опитва да се справи с кризата, свързана с влиянието на услугите ѝ върху децата

09:44 | 11.10.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Директор на Facebook обяви, че компанията ще въведе нови мерки в своите приложения, за да помогне на тийнейджърите да стоят далеч от проблено съдържание. Компанията предприема тези действия, след като властите в САЩ отправиха остри критики към начина, по който Facebook и другите услуги на компанията, като Instagram, влияят върху психичното здраве на младите хора, предава Ройтерс.

Ник Клег, вицепрезидентът на Facebook по глобалните въпроси, обяви още, че компанията е отворена към идеята регулаторите да получат достъп до алгоритмите, които се използват за популяризиране на съдържанието. Но Клег коментира, че не би отговорил на въпроси дали алгоритмите са дали повече гласност на хората, които атакуваха Капитолия на 6 януари.

Клег направи изказването си само дни, след като бившата служителка на Facebook Франсис Хaугън свидетелства пред властите за начина, по който компанията примамва потребителите да продължат да разглеждат съдържание, както и как влияе негативно на тийнейджърите.

„Ще въведем нещо, което смятам, че ще донесе значителна промяна – когато нашите системи засекат, че един тийнейджър гледа едно и също съдържание отново и отново, а съдържанието не е подходящо за него, ще го подтикнем да гледа друго съдържание“, коментира Клег пред CNN.

В допълнение „въвеждаме нещо, наречено „Вземете си почивка“, с което ще караме тийнейджърите просто да си взимат почивка от Instagram”, допълва той.

Миналата седмица американските сенатори проведоха изслушване на представител на Facebook относно плановете на компанията да защитава по-добре младите потребители в своите приложения. Изслушването е свързано с изтекли вътрешни проучвания, които показват, че социалната мрежа е била наясно как нейното приложение Instagram вреди на психичното здраве на младежите.

Сенаторът демократ Ейми Кломбучър настоя за по-голяма регулация за технологични компании като Facebook.

По думите ѝ Съединените щати се нуждаят от нови политики за поверителността, така че хората да могат да избират дали онлайн данните им могат да бъдат споделяни. Освен това твърди, че законът за поверителността на детските данни трябва да бъде обновен. Същевременно Кломбучър държи технологичните да направят своите алгоритми по-прозрачни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:08 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още